Supermarkt- en groothandel Sligro heeft last van de toenemende concurrentie door de prijzenoorlog van supermarkten, zoals Albert Heijn.
De flinke opkomst van het aandeel Sligro in het afgelopen jaar en de sterke waardering ten opzichte van branchegenoten laat weinig ruimte voor een verdere koersstijging, zo schrijft analist Robert Jan Vos van ABN Amro vrijdag. Vos verlaagt dan ook zijn advies voor het supermarkt- en groothandelsbedrijf van buy naar hold.
Vos maakt zich zorgen over toenemende concurrentie bij de supermarkten, onder andere door de prijsverlagingen van onder meer Albert Heijn. Ook wat betreft het herstel van de Nederlandse economie in het algemeen en de ontwikkeling van het consumentenvertrouwen in het bijzonder, is Vos voldoende somber om de vooruitzichten voor Sligro iets voorzichtiger te bezien.
Goede resultaten in 2013
Sligro’s koers is het afgelopen jaar wel met 39 procent gestegen. Het bedrijf heeft in de eerste 6 maanden van 2013 nog steeds een goede prestatie neergezet in moeilijke economische tijden, vindt Vos. Vooral de resultaten van Food Service, de groothandels, staken positief af ten opzichte van de markt. Food Retail, de supermarkten van het bedrijf, hield de markt goed bij
Vrijdag rond 10.35 uur noteerde Sligro 0,1 procent lager op 30,11 euro. De SmallCaps-index stond 0,2 procent hoger.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl